Небезпечні ігри в соціальних мережах: як уберегти дітей?

Небезпечні ігри в соціальних мережах: як уберегти дітей?

Останнім часом в соціальних мережах з’являються небезпечні ігри для дітей та підлітків. У цих смертельних ігор  багато назв: «Синій кит», «Тихий будинок», «Рожева фея» та інші, але результат завжди однаковий – закінчене життя і зламані горем батьки, які не розуміють, що змусило дитину звести рахунки з життям.

Тривожні сигнали, які вказують на те, що дитина вступила в небезпечну спільноту :

  1. Дитина різко стає слухняною, але «відчудженою» (протягом 3-5 днів коло друзів, а головне – інтересів, різко змінюються. Підліток стає відстороненим від реального життя і починає погоджуватись з усім, що йому говорять.)
  2. У підлітка змінюється розпорядок дня (вечеряє в кімнаті, змінює час відвідувань секцій, в один і той же час сідає за комп’ютер)
  3. Підліток млявий і постійно не висипається, може просипатися надто рано ( о 4-й 5-й годині ранку)
  4. Активні постійно повторювані малюнки (тривожним сигналом вважаються малюнки метеликів – вони живуть лише один день, і китів – вони від відчаю викидаються на берег. Все це символіка суїцидальної поведінки)

Ознаки суїцидальних намірів:

  1. Словесні ознаки (прямо і явно говорить про смерть; побічно натякає про свій намір; багато жартує на тему самогубства; виявляє нездорову зацікавленість питаннями смерті)
  2. Поведінка та зовнішній вигляд (роздає оточуючим свої речі; демонструє радикальні зміни в поведінці (в їжі, сні, може стати неохайним); пропускає заняття в школі та демонструє різке погіршення успішності, не виконує домашніх завдань; втрачає інтересу до улюблених занять; уникає спілкування з однокласниками; замикається, відсторонюється від родини й друзів; стає надмірно діяльним або, навпаки, байдужим до оточуючого світу)
  3. Емоційні порушення (раптові зміни настрою; проявляє ознаки безпорадності, безнадійності й розпачу; має сумний вираз обличчя (скорбна міміка), пригнічений настрій, апатія, схильність до самотності та відчуженості, збуджений або агресивний стан, розмови про смерть, записки про самогубство, розкаяння, тривога, депресія, плач без причин, самоїдство)
  4. Ситуаційні ознаки (постійна ізоляція в соціумі, почуття знедоленості; проживання в нестабільному оточенні ( серйозна криза в родині, алкоголізм тощо); почуває себе жертвою насильства (фізичного, сексуального або емоційного); були раніше спроби самогубства; переживання важкої втрати (смерть близького чи розлучення батьків); має знайомих що скоїли самогубство)

Основні стратегії допомоги:

  1. Встановити турботливі взаємостосунки
  2. Підібрати ключ до розгадки мотивів самогубства
  3. Без оціночно вислухати дитину
  4. Відкрито обговорити плани і проблеми для зняття тривожності
  5. Проявляти уважність до непрямих показників при передбачуваному самогубстві
  6. Ставте відкриті запитання щоб допомогти підлітку відкрито говорити і думати про свої задуми
  7. Підкреслити тимчасовий характер проблем і визнати силу відчуттів і складність проблем
  8. Пропонувати конструкційні (альтернативні) підходи до вирішення проблем
  9. Не пропонувати невиправдану чи банальну розраду – це знецінить переживання дитини
  10. Не залишати людину на самоті з собою і своїми думками
  11. Звертайтесь за допомогою до фахівців